Persoane interesate

duminică, 24 ianuarie 2021

Fii zen cu testul antigen!

Zâmbetul neîncrezător care se lăți pe fața ei mă enervă la maxim.

- Cum poți să fii așa de relaxată și nepăsătoare (deși în sinea mea, doream să-i zic ,,proastă”!)  în fața acestui virus? Doar și tu ai acasă părinți în vârstă și bolnavi, iar soțul tău are și el probleme de sănătate! De ce nu porți mască, mai ales că aici, la serviciu, avem de-a face cu tot felul de oameni...? Niciodată nu știi care din ei sunt purtătorii virusului!

- Hai, mai lasă-mă cu virusul tău! Probabil că e „ceva”, dar nici pe departe așa de contagios și periculos pe cât se spune! O simplă gripă și atât!

Văzând că nu am sorți de izbândă în dialogul cu ea, plină de obidă și amărăciune am abandonat discuția și m-am îndreptat spre birou aranjându-mi mai bine pe figură cele două măști suprapuse. Oricât încerc să mă relaxez, gândul că din umbră mă pândește un dușman nevăzut nu-mi dă pace. Pentru că toate studiile elaborate de la începutul pandemiei și până în prezent demonstrează că principalii vectori de contaminare cu Covid-19 sunt familia și cercul de persoane cu care vii des în contact.

Mai are vreun sens să-i spun că pentru siguranța celor dragi mie (copil, mama, soț), a colegilor de serviciu (implicit a ei, a colegei care nu crede în existența Covid 19), în week-end mi-am făcut un test rapid antigen? Au venit sărbătorile și va trebui să-mi vizitez mama bătrână și bolnavă și niciodată nu m-aș ierta dacă i-aș duce coronavirusul. Vrând, nevrând, va trebui să socializez minim cu rudele și prietenii. Tocmai pentru a-mi liniști puțin psihicul am ales testul rapid antigen care detectează rapid virusul Covid-19. 

sursa foto: medplaza.ro

L-am achiziționat online de pe site-ul medplaza.ro la un preț cinstit și accesibil, muuuult mai mic decât prețurile de pe piață. Deoarece sărbătorile au început, iar cererea va fi oricum crescută, bănuiesc că vor face niște reduceri sau promoții, așa că pentru siguranța voastră și a celor dragi merită să vă testați. Întrucât se livrează în cutii de 5 bucăți, testarea am făcut-o toți trei, eu, soțul și fiică-mea, iar celelalte două teste le voi folosi la nevoie.  Rezultatele noastre au fost negative, dar asta nu mă face să las garda jos. Dimpotrivă....

Acest test detectează antigeni, adică bucata de virus pe care sistemul nostru imunitar o recunoaște. Testul antigen poate indica infecția în faza acută a bolii. Acest lucru este valabil și pentru persoanele fără simptom, dacă infecția este activă. Timpul de testare este de 10 minute, are o specifitate relativă de 99,9 %, o sensibilitate de 96,17% și un acord general de 97,8%. 

Testul se poate realiza foarte simplu, prin prelevarea unei probe de exudat nazal cu ajutorul unui tampon sterilizat, iar rezultatul apare după zece minute pe dispozitivul de testare. Întrucât este un dispozitiv de uz profesional, pentru testarea în condiții optime, noi am apelat la o prietenă care este asistentă medicală. 

Mai jos aveți filmulețul explicativ pe care vă rog să-l urmăriți cu atenție:

sursa video: canal You Tube Med Plaza 

Deși nu țin supărare, recunosc că discuția de mai sus cu colegă-mea mi-a stricat puțin feng-shui-ul și așa destul de jumulit de pandemie... 

Asta e... poate că îmi va citi articolul și în viitor va deschide și ea larg ochii, numai să nu fie prea târziu...

Hai, să avem sănătate și pentru sărbători liniștite și în siguranță, nu uitati de Medplaza.ro!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu