Persoane interesate

joi, 7 martie 2019

Vacanța la mare - primul drum spre vis


Mă gândesc ce mecanism ciudat se află în creierul nostru, dacă ținem minte cu atâta precizie, până în cele mai fine detalii, anumite întâmplări care ne-au marcat viața.
E ciudat că ne amintim senzații, zgomote, arome, gusturi, de parcă le-am fi încercat cu câteva clipe înainte, deși timpul a cernut de atunci prin sita sa, miliarde și miliarde de secunde ....
E ciudat că ne amintim felul cum se aliniau norii pe cer într-o anumită zi... Sau felul în care vântul ne răsfira părul...
Îmi amintesc totul de parcă ar fi fost ieri...
August, vara anului 1998...
Afară, soare din belșug...
Înlăuntru, emoții, și vise, și trăiri inexplicabile - ADOLESCENȚĂ, într-un cuvânt.
Împlinisem de curând 18 ani, iar ai mei își călcaseră pe inimă și mă lăsaseră în prima mea vacanță, alături de un grup de prieteni.
E inutil să spun că nu mai fusesem niciodată până atunci plecată de acasă pentru o perioadă mai lungă de timp. Și că nu văzusem marea decât în ilustrate și la televizor.
Dreptul la vacanță îl dobândisem după o serie de rezultate școlare foarte bune și după ce mă străduisem întru-totul să le fac pe plac alor mei.
„Plec la mare, la Costinești”, spuneam cu bucurie în glas oricui mă întreba unde merg cu bagajele grele.
Ardeam de nerăbdare să ajung, s-o văd, s-o adulmec, s-o gust... Marea, cea versificată de poeți și cântată de trubaduri... Marea, iubirea mea din vis....
După o călătorie interminabilă cu trenul, am ajuns în Costinești și ne-am grăbit spre locul de cazare, un resort de trei stele unde ne-am ocupat fiecare locurile în camere. Îmi amintesc că celelalte prietene au început să-și desfacă bagajele, alegându-și cele mai bune locuri din dulapuri. În agitația care se crease, eu și prietena mea, Nuțica, ne-am furișat afară din pavilion și am plecat la marea întâlnire... cu marea.

                                                                           sursa foto: arhiva personală

Între timp vremea se schimbase brusc, pe cer norii negri se alergau într-o cursă nebună, vântul începuse să sufle cu putere, stârnind vârtejuri de nisip. Un vuiet surd se auzea în depărtări. Pescărușii țipau și se roteau în cercuri concentrice pe fundalul cenușiu.
Nu voi uita niciodată felul în care mi s-a înfățișat pentru prima oară: zbuciumată, nervoasă, tumultuoasă. Am confundat-o cu cerul, aveau același colorit, un gri întunecat cu irizări cenușii... Nici nu am știut că mă aflu în fața ei, până când rafalele de vânt nu mi-au adus pe buze picuri sărați de apă.
Atunci m-am dumirit: Doamne, asta-i marea cea mare! Atunci mi s-a ridicat parcă un văl de pe ochi și am văzut valurile mari și neastâmpărate, care se loveau înăbușit, de țărm... Cât de frumoasă mi s-a părut, așa, supărată cum era, nemulțumită și irascibilă, asemeni unei copile răsfățate!

În zilele care au urmat mi s-a înfățișat într-alte zeci de moduri, dar în toate la fel de cuceritoare: ba zglobie și neastâmpărată, ba calmă și surâzătoare, ba alunecoasă ca o felină...
Au fost zile pline de încântare, când veselia ne-a însoțit la tot pasul, când distracția și voia bună ne-au fost tovarășe de nedespărțit.
Acolo, pe țărmul ei m-am regăsit pe mine însumi, lăsând adolescența zburdalnică în urmă și îmbrăcând haina tinereții responsabile. Acolo, am învățat ce înseamnă efemeritatea clipei, când pe nisipul fierbinte al plajei am desenat simboluri ale dragostei eterne pe care valurile jucăușe le-au șters în câteva secunde...
Acolo, alături de o ceată de oameni faini puși pe distracție, am legat prietenii care au durat peste ani și am strâns amintiri memorabile.

                                                                       sursa foto: arhiva personală

Anii au trecut unul după altul, dar vacanța la mare nu am uitat-o niciodată.
Fiecare dintre noi adunăm în suflet amintiri nemuritoare din locurile străbătute, amintiri care devin balsam și desfătare pentru gândurile obosite.
Au urmat alte, și alte vacanțe, unele în țară, altele în străinătate, dar dorul m-a mânat mereu spre „marea mea” de care m-am îndrăgostit iremediabil acum 21 de ani.
Vara aceasta am în plan să-mi fac vacanța cu Christian Tour în Venus, la Hotel Turquoise.  Christian Tour este cel mai mare touroperator de vacanțe charter din România, cu 22 de ani de experiență în turism.
În fiecare an se străduiește să creeze câte un drum spre fiecare vis, bucurând peste 1 milion și jumătate de oameni cu ofertele de vacanțe perfecte.
Iar mie îmi place Venus cu plaja sa liniștită și marea calmă, brăzdată de vaporașe și skyjet-uri, o desfătare pentru suflet și o încântare pentru ochi.
Voi ce planuri de vacanță aveți pentru 2019? Preferați marea sau muntele?
Indiferent ce destinație de vacanță aveți în gând, răsfoiți și ofertele de la Christian Tour. Sunt dintre cele mai variate și avantajoase și e imposibil să nu găsiți ceva pe placul vostru. Deoarece Christian Tour susține Dreptul la vacanță!

Articol scris pentru proba nr. 1 la Spring SuperBlog 2019.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu