Persoane interesate

miercuri, 7 martie 2018

Călătorului îi șade bine cu ... Christian Tour!

Probabil că în fașă fiind, când a fost la ursitoare, locul uneia dintre cele trei zâne bune a fost luat de zeul Hermes, care în loc de bagheta magică, m-a atins ușor cu caduceul vrăjit și mi-a hărăzit să nu am liniște și pace până când nu voi fi colindat pământul în lung și-n lat..
Altfel, nu se explică pasiunea aceasta nebună de a călători, nevoia acută de a vedea locuri noi, de a îmbrățișa cu privirea ținuturi, peisaje, și oameni, și stări, și povești de viață...
Taman la fix a venit provocarea concursului organizat de facultatea mea împreună cu sponsorul Christian Tour, ,, Să descoperim lumea de la fereastra autocarului”.
Ca blogger de călătorii, m-am înscris împreună cu alți  falnici colegi posesori de blog. 
În ce a constat provocarea? Să redactăm pe blog un articol despre o destinație turistică autohtonă, iar articolul cel mai sugestiv va fi premiat de sponsor cu o călătorie epică în trei colțuri diferite de lume.
Și ce credeți?
De dimineață am fost sunată de un agent de la Christian Tour, care în cuvinte puține, dar cu un impact profund, (oh, God!) mi-a spus că am la dispoziție 5 ore să mă pregătesc de călătoria visurilor mele, pentru că.... articolul meu a câștigat locul I la concurs!!!


Da, am 5 ore să-mi fac bagajele pentru că urmează să plec într-unul dintre cele mai fascinante circuite Christian Tour: Iordania, Italia și Țara Soarelui-Răsare, Japonia. 
Trebuie să fiu calmă, pragmatică, să gândesc totul la rece ....
Pentru că sunt blogger de călătorii, în primul rând trebuie să-mi pun laptopul în bagaj, apoi aparatul foto, și abia apoi să mă gândesc la haine și alte nimicuri.
Îmi doresc ca în fiecare din cele trei destinații, să vizitez locuri istorice, să aflu ceva despre tradițiile și obiceiurile locurilor și bineînțeles să-mi delectez papilele gustative cu bunătățile specifice ținutului. 

Iordania - minunea din deșert

Aș vrea să vizitez Ammanul, un oraș plin de energii pozitive, iar aici pe „lista obiectivelor de văzut” voi pune neapărat Muzeul Regal al Automobilelor, cu mașinile aparținând regilor iordanieni, Moscheea Al Husseini, Biserica Bizantină și Palatul Omeyyad.
Mi-aș dori să bifez și Petra, orașul pierdut regăsit, cu temple săpate în stâncă, așa cum am văzut într-unul din filmele seriei „Indiana Jones”, care a fost filmat acolo.



Poate voi face și o călătorie prin deșert, pe Wadi Rum - Valea Lunii, unde la sfârșitul aventurii mă vor aștepta beduinii cu ceai cald și aromat. 
Din punct de vedere culinar, aș vrea să încerc mâncărurile tradiționale iordaniene: mansaf, humus, magluba și vestitele dulciuri arăbești.


Aș vrea să mă relaxez câteva ore la Marea Moartă, unul dintre cele mai joase locuri de pe pământ, apa acestei mări fiind vestită pentru salinitatea sa ridicată.


Și pentru că ne aflăm în Postul Sfintelor Paște, neapărat trebuie să văd râul Iordan, unde Ioan Botezătorul l-a botezat pe Mântuitor. Aici, vin mulți creștini pentru a intra în apele râului, asemeni lui Hristos. 
Aceasta ar reprezenta pentru mine Iordania Experience!

Aventură în Țara Soarelui-Răsare

Ca să fie o amintire de neuitat, vizita în Japonia trebuie făcută în perioada cireșilor înfloriți. Din toate imaginile văzute până acum, cea a sărbătorii cireșilor înfloriți mi s-a părut emblematică. Și pentru că aprilie se apropie cu pași repezi, tocmai la timp a venit și această ofertă. Mă și visez plimbându-mă pe aleile străjuite de cireși roz, înfloriți și înmiresmați din superbele grădini japoneze!


Voi vizita Tokyo, unul dintre cele mai scumpe orașe din lume, voi merge în centrul vechi al orașului, Asakusa, mă voi plimba prin grădina Palatului imperial și nu voi rata nici plimbarea de pe bulevardul Omotesando.


Aventura japoneză va continua în orașele Nikko și Hakone unde o plimbare cu telecabina pe muntele Komagatake va fi o experiență de neuitat!
Vor urma pe lista călătoriilor, Kyoto și Osaka, două centre culturale și religioase importante ale Japoniei.
Cel mai mult îmi doresc să particip la ritualul ceaiului și să-mi cumpăr un kimono.



Eternamente Italia - toate drumurile duc la Roma

Circuitul meu de vis se va încheia în Italia, o țară pe care mi-am dorit mereu să o vizitez.
Și pentru că dictonul „Vedi Roma e puoi mori” este aplicabil și în cazul meu, îmi doresc să văd Cetatea Eternă, s-o admir, s-o gust, s-o miros...
Fiind una dintre cele mai fascinante destinații turistice ale lumii și obiectivele istorice, culturale, de artă sunt pe măsură: Capitoliul, Pantheonul, Colosseumul, Columna lui Traian, Fontana di Trevi...
Aș vrea să vizitez Vaticanul, unde tronează Basilica San Pietro cu faimoasa Capela Sixtina.


De aici, îmi voi continua drumul spre regiunea Umbria situată în Italia centrală. 
Farmecul Umbriei este dat de capitala Perugia, vestită pentru Palazzo dei Priori, una dintre cele mai frumoase clădiri din Italia. 
Aici, îmi doresc să degust „Bacio Perugina” o coajă de ciocolată neagră umplută cu miez de alune, care conține un răvaș de dragoste ce așteaptă să fie descoperit.
Cu siguranță voi aduce cu mine înapoi în țară o cutie cu delicioasele praline perugiene.  



Hei, dragii mei, dar uite că m-am luat cu vorba și cu visurile.... și am uitat că am un avion de prins!
Și cum călătorului îi șade bine cu drumul ... să ne revedem cu bine!


Articol scris pentru proba nr. 1 Spring SuperBlog 2018.
Sursa foto: christiantour.ro, pellerin.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu