Persoane interesate

sâmbătă, 4 aprilie 2020

În caz de accident rutier, sună la 021.9111


Drumul se așterne ca o panglică șerpuidă înaintea mea. Soarele ce se înălțase la orizont, muzica în surdină și torsul molcom al motorului mă fac să cred că voi avea o zi nemaipomenită. Abia aștept să-mi revăd părinții, prietenii, rudele după o absență de 5 ani. Îmi este atât de dor de orășelul micuț de provincie, în care toți se cunosc între ei, încât aproape că resimt o durere fizică. Conduc fără întrerupere de aproape cincisprezece ore și oboseala își face simțită prezența. Aș vrea să mă întind și să ațipesc o jumătate de oră, dar exact atât mai am până acasă, așa că rezist eroic. Traficul este mai aglomerat așa că trebuie să mă silesc să fiu atent la drum. Intrarea în oraș cu urarea „Bine ați venit!”, îmi umezește ochii. Voi avea parte de o binemeritată vacanță de o lună pe care am decis să mi-o petrec în totalitate pe plaiurile natale. Voi povesti vrute și nevrute cu ai mei, mă voi odihni, voi hoinări pe dealuri, mă voi îndopa cu bunătățile mamei, dar, cel mai important, îmi voi ostoi dorul de părinți și de orășelul meu natal. 
Scrâșnetul roților mașinii din fața mea mă aduce brusc cu picioarele pe ... frâna pe care o apăs până la podea...
Prea târziu... Bufnitura capotei și zgălțâitura resimțită în tot corpul au darul de a-mi risipi orice urmă de oboseală și de a mă aduce rapid la realitate. Urmarea e ușor de ghicit: botul Loganului meu este turtit sub fundul ridicat obraznic al Toyotei dinaintea mea. Vinovat este întotdeauna cel care lovește din spate, adică eu! Asta mai lipsește: poliție, declarații, asigurare, tractare, daune, amendă, poate carnet suspendat, platformă, ca să nu mai vorbim de mașina mea avariată! 
Din Toyota nou-nouță coboară o duduie elegantă care inspectează dintr-o privire toată tărășenia. Mă așteptam la o avalanșă de jigniri și de apostrofări, dar minune!, duduia îmi zâmbește șăgalnic și-mi zice: ,, Hai că nu-i așa de grav, puțină vopsea sărită și un pic mai mult tabla îndoită... A ta este mai șifonată!... Am știut eu să-mi aleg mașină puternică! Ce zici facem o înțelegere amiabilă?”„Dacă zici tu!”, bâigui eu ca un prostănac ce mă aflam...
„Eu sun și cer auto de înlocuire, că nu vreau să circul cu o mașină avariată...”, ciripi veselă ca o vrăbiuță interlocutoarea mea. Probabil că văzând ochii mei căscați de uimire, se simți datoare să-mi explice: 
„Am dreptul prin lege să beneficiez de mașină de înlocuire gratuită și de asistență rutieră, iar costul înlocuirii se va face prin decontarea de către asiguratorul vinovatului, adică de asiguratorul tău.
Sigura „remarcă inteligentă” țâșni din gura mea ca cea mai mare idioțenie: „Ești cumva avocată?”
„Exact! Cum ți-ai dat seama?” 
„Păi, știi atâtea lucruri!”
Zâmbi cu subînțeles și își continuă tirada.
„Dacă vei pus vreodată într-o astfel de situație, trebuie să reții acest număr, 021.9111, număr de asistență pe care îl poți apela 24/7 și să nu uiți de Autonom, cea mai extinsă companie de mobilitate din România, care asigură servicii complete de tractare, depanare, mașină de înlocuire, door to door și repatriere. Ai reținut?” 
Am dat din cap în semn afirmativ, ca un elev în fața profesoarei.
„Crezi că le este utilă această informație prietenilor tăi? Spune-le și lor, deoarece puțini cunosc că au acest drept și mai puțini și-l revendică”.
Tânăra se răsuci pe tocuri, deschise portiera mașinii și scotoci în poșeta de pe bancheta din spate a mașinii. 
Se îndreptă din nou spre mine și-mi întinse un pliant pe care scria:
  • Beneficiezi fără niciun cost de auto de înlocuire, dacă ești partea păgubita într-un accident rutier, simplu, în doar 4 pași. Costul este decontat de asiguratorul șoferului vinovat.
  • Prin numărul de asistență rutieră 0219111 ai acces la nivel național la toate serviciile necesare în cazul unui accident: asistență rutieră, platformă, tractare, depanare și auto de înlocuire
  • Tu știai că ai acest drept prin lege? Sub 1% din șoferi știu asta. Dă informația mai departe și apropiaților tăi!
„După ce rezolvăm toată situația asta, ce zici, mă scoți la o cafea? Ai numărul meu pe verso....” și îmi zâmbi cu subînțeles...


Ce stă în spatele numărului de telefon 021 9111?
  • Asistență rutieră 24/7 în România și în Uniunea Europeană
  • Toate serviciie necesare: Tractare, Depanare, Auto de Înlocuire, Door to Door și Repatriere
  • 16 platforme proprii disponibile la nivel național și o rețea de parteneri cu experiență în domeniu
  • Peste 70.000 de tractări și 200.000 de mașini gestionate în 14 ani de experiență
  • Auto de înlocuire asigurată printr-o rețea națională de peste 40 de agenții de închirieri mașini, dintr-o flotă de peste 9000 de mașini cu vârstă medie de un an
  • Personal specializat 
  • Toate serviciile accesibile printr-un singur număr de telefon pentru a salva timp și a rezolva eficient și fără stres situațiile neplăcute.
Vezi aici un scurt video de prezentare



Articol scris pentru proba nr. 13 la Spring SuperBlog 2020.

Un comentariu: