Persoane interesate

duminică, 14 aprilie 2019

Două destinații și-o dilemă

Aflați cu treburi de week-end prin capitală și oprind pentru câteva cumpărături, am văzut fix sub nasul nostru un panou publicitar pe care era inscripționat „Târgul de Turism al României 2019”, care ne-a atras atenția.
Deja avusesem cu partenerul meu câteva discuții despre un sejur 2019, dar fără să ajungem la vreo înțelegere, așa că această oportunitate a picat la țanc.
„Hai, să aruncăm o privire”, am zis.
Am luat grimasa lui drept încuviințare, așa că am grăbit pasul ca nu cumva să se răzgândească.
Nu mai vizitasem niciodată un astfel de târg, așa că eram și curioasă și entuziasmată și fericită, câte puțin din fiecare. Pentru vacanțele trecute preferasem metoda mult mai simplă a rezervării online.
Am descoperit multe standuri ale firmelor expozante din țară și din străinătate, agenții și tour-operatori, vizitatori cu duiumul, pliante vacanță vară 2019, dar am rămas uimită de avalanșa de oferte turistice având destinații din toată țara și din străinătate.
Din rațiuni pecuniare am zis să explorăm mai în detaliu turismul românesc cu ale sale nișe: turism cultural-istoric, balnear, educațional, în natură, de aventură, sportiv, medical, etc..
Dar oricât încercam eu să mă dau interesată de ofertele autohtone, ochii mei tot spre destinații exotice alunecau.
Țări precum Grecia, Turcia, Egipt, Tunisia, Spania și Bulgaria își aveau reprezentanții oficiali la majoritatea agențiilor de turism prezente la târg.
Mi-a atras atenția un panou înfățișând un peisaj estival superb, cu nisip fin și valuri albastre, limpezi precum cristalul. Grecia.


- Lefkada este o destinație spectaculoasă de vacanță, pentru ale cărei plaje merită să parcurgi 1000 de kilometri! Nisipul alb, fin, marea de un albastru ireal, peisajele care taie respirația sunt tot atâtea argumente pro la această destinație! Ca distracție vă recomand snorkelingul printre pești colorați în toate nuanțele, mountain biking pe serpentinele de pe muntele Elati, plimbări pe străduțele minuscule, sporturi nautice din plin..., ne-a zâmbit un domn cu ten măsliniu invitându-ne să explorăm un catalog lucios și colorat.
- Puteți să alegeți destinația recomandată de domnul Vasilis, asta dacă nu doriți să petreceți nopți și zile de basm în „perla Saharei”, Susah (Sousse). Numele meu este Hamdi Mohamed și vă invit în paradisul celor 1001 de nopți. În Sousse puteți vizita Medina - centrul vechi cu opere de artă din perioada romană, Marea Moschee Ribat sau farul medieval Khalef. În Sousse s-au construit cele mai luxoase resorturi, cu centre spa, piscine și locuri de joacă pentru copii. Avem și un shopping center foarte larg cu prețuri rezonabile, ca de altfel peste tot în Tunisia.


Domnul Vasilis a continuat să zâmbească pe tot parcursul pledoariei domnului Hamdi.
- Stimați vizitatori, și în Lefkada puteți vizita Muzeul de Arheologie, fortăreața Aghia Mavra, sau bisericile cu arhitectură specifică perioadei venețiene. Iar în privința artei culinare veți fi răsfățați cu cele mai bune preparate grecești: iaurtul cu pepene cum numai la Lefko Yoghurt Bar îl găsești, preparate din pește și carne de miel la tavernele din port, galaktoboureko, toate stropite cu un pahar de ouzo.
- Despre bucătăria orientală ce spuneți? Oferta în domeniul culinar e vastă: veți fi serviți așa cum numai regii și emirii au fost. Vă invit în Tunisia exotică și surprinzătoare!
- Grecia este cel mai frumos loc de pe pământ, așa au spus zeii!
Amuzați și ușori stânjeniți, pentru că nu venisem pregătiți financiar pentru cumpărarea unei vacanțe, am preferat să plecăm cu cărțile de vizită ale respectabililor domni Vasilis și Hamdi în buzunar, dar cu ideea încolțită în minte să ne luăm o vacanță cu Christian Tour către una din cele două destinații.
În drum spre casă:
- Parcă aș vrea Grecia, zic eu.
- Dar Tunisia? Alt continent, altă civilizație!, zice el.
- Dar galaktoboureko?
- Numai la mâncare îți stă gândul!
Ei, ce spuneți? Ne ajutați voi să ne decidem?

Sursa foto: site Christian Tour.
Articol scris pentru proba nr. 17 a Spring SuperBlog 2019.

Un comentariu: