Persoane interesate

joi, 26 aprilie 2018

Uleiul de pește reinventat

Copilul se uită cu spaimă amestecată cu silă la conținutul linguriței din mâna mamei...
- Nu vreau.., nu înțelegi că nu vreau?... Te rog, mami... Nu vreau să înghit scârboșenia aia! Miroase oribil!
- Hai, mami..., te rog, doar o linguriță și gata...
- Mamiiii, dar nu pot să înghit... Îmi vine să vomit... Știi că nu suport uleiul de pește!

✱✱✱

Nu știu alții cum sunt, dar eu când îmi aduc aminte de copilăria mea, nu pot să nu zâmbesc... Ca unei amintiri cât o viață. Pentru că așa mi se pare acum: că am trăit într-un alt timp o altă viață cât o viață.
Crâmpeiul de aducere aminte de mai sus, nu se poate să nu fie familiar unei anumite generații cunoscută drept generația cu cheia de gât, generația de sacrificiu, sau „ceaușei”, când o vizită la medicul pediatru cu mama de mână avea ca rezultat, invariabil, printre alte remedii, și nelipsitul ulei de pește.
Cred că prin anii 60-80 nu exista copil care să nu fii trecut prin chinul înghițirii uleiului de pește, care era singurul remediu la îndemână împotriva rahitismului. Asta știam atunci, că un copil ca să fie sănătos la minte și la trup, trebuie, musai, să înghită ulei de pește...
Îmi vine în minte o astfel de zi: să tot fi avut 7-8 ani când nu mai știu din ce motiv medical, mama a hotărât că a doua zi vom merge la doctor. Am asociat imediat imaginea doctorului cu mirosul insuportabil al uleiului de pește, pe care eram obligată să îl înghit ținându-mă cu o mână de nas. ... Întreaga noapte premergătoare evenimentului am avut coșmaruri, iar mama a fost nevoită să-mi promită că nu-mi va lua monstruoasa doctorie...
Și surpriză, m-a „pârât” medicului că nu am vrut să vin la consultație de spaima lichidului gălbui și grețos, iar acesta, destul de drăguț, mi-a promis că nu-mi va prescrie în rețetă medicamentul. Și s-a ținut de promisiune... Atunci, că după aceea, nu știu în ce împrejurări, iar a aterizat pe policioara dulapului de bucătărie sticluța enervantă...

Astăzi, copiii nu mai sunt nevoiți să treacă prin acest chin, deoarece acum, suplimentele cu ulei din pește  vin sub formă de capsule care pot fi înghițite cu apă.
Cele mai noi studii medicale denotă faptul că uleiul de pește, atât de blamat odinioară de către copii, are multiple efecte benefice asupra organismului și ar trebui... reinventat.
Drept pentru care, au apărut suplimentele alimentare cu conținut bogat în acizi grași Omega-3 extras din uleiul de pește. Un astfel de produs este și HERBALIFELINE® MAX.

În cazul copiilor, Omega-3 din uleiul de pește îi ajută când întâmpină probleme cu deficitul de atenție și coordonare. Un studiu recent afirmă că în cazul copiilor cu astfel de probleme care au luat suplimente de Omega-3, performanțele de citire și scriere s-au îmbunătățit  simțitor în numai trei luni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu