Persoane interesate

joi, 10 octombrie 2019

Ce trebuie știut la prima călătorie cu avionul

Invitația unei prietene de a petrece câteva zile în capitala londoneză mi-a umplut inima de bucurie, dar mi-a strecurat și un fior rece pe șira spinării. Entuziasmată, că în sfârșit am și eu ocazia de a vedea pe viu lucrurile despre care am citit și am auzit atâtea: Turnul Londrei, Big Ben, Trafalgar Square, Palatul Westminster, Tamisa..., dar și panicată de cum voi ajunge la destinație.
Mijloacele terestre de deplasare au ieșit din discuție, deoarece distanța asociată cu oboseala drumului îmi generau frisoane instantaneu, așa că m-am orientat către zborul cu avionul care este mai rapid și mai puțin obositor.
- Și mai ieftin, dacă zbori cu low cost.  Dacă știi când și cum să faci rezervarea, costul călătoriei poate costa cam cât un prânz în oraș, mi-a risipit temerile la telefon prietena mea la care trebuia să ajung.
- Hei, nu te neliniști, vei găsi toate informațiile pe net. La fel am pățit și eu când am călătorit prima dată cu avionul, dar dacă te vei documenta, vei descoperi că zborul cu avionul este cel mai sigur și mai ușor mod de a călători.
- Bine, bine, dar cum cumpăr biletul? Cum mă descurc la aeroport? Și cum îmi fac bagajele?, o bombardez eu cu tirul întrebărilor.
- Internetul îți va răspunde la toate aceste întrebări. Hai, nu te mai neliniști, citește și relaxează-te, vom petrece de minune când vei ajunge aici. O sugestie: aruncă o privire pe Travelkit.ro  și afli o mulțime de informații despre condițiile de călătorie ale companiilor ce operează curse spre Londra. Iar dacă te-au convins, poți alege dintre gențile sau trolerele lor dimensionate corespunzător pentru zborul cu orice companie.
La îndemnul prietenei mele, am accesat site-ul și am fost plăcut impresionată încă de la primul click pe pagina lor. Sunt specializați în bagaje și accesorii de călătorie cu avionul.
Am aflat că există două tipuri de bagaje de zbor: cel de mână pe care îl iei cu tine în avion și bagajul de cală. Pentru primul nu este nevoie să plătești, dacă bagajul se încadrează în dimensiunile standard admise de compania de zbor. Fiecare companie are regulamentul ei în ceea ce privește condițiile de zbor în care cifrele bagajului de mână variază ca dimensiuni și greutate.
Am ales să călătoresc cu Wizz Air, o companie low-cost maghiară care dispune de 25 de baze operaționale în Europa centrală și de sud-est. Există o listă cuprinzătoare de obiecte permise și interzise a fi transportate în bagaje de mână Wizz Air.
Este de preferat ca laptopul, tableta și alte obiecte fragile să fie luate în bagajul de mână, deoarece domnii care se ocupă cu încărcatul bagajelor de cală n-o să se poarte cu acestea „cu mănuși”, așa că voi prefera să le am sub atenta mea supraveghere.


Lichidele trebuie transportate în recipiente de maxim 100 ml, ambalate într-o singură pungă transparentă resigilabilă de 1 litru. În categoria lichide intră apa, siropuri, supe, creme, loțiuni, uleiuri, parfumuri, loțiuni, etc.. Sunt permise și medicamentele, dar pentru unele se poate solicita și prezentarea rețetei. Pentru un sandviș mic sau pentru un pachet de biscuiți, nu vei fi tras la răspundere, așa că pot să fac un pachețel de acasă.
Ideea este că dacă voi împacheta inteligent, nu voi avea probleme cu cei de la controlul bagajelor. M-am gândit la două trolere ieftine, din material textil, care vor permite „modelarea” bagajului.
Pe mine m-au convins cei de la Wizz Air și Travelkit, așa că voi călători cu ei spre Londra. Dacă vor fi și ceva minusuri voi avea grijă să vă informez.
Dar până una-alta, voi cu ce companii și în ce condiții ați călătorit spre destinațiile voastre? Ce părere aveți despre companiile low cost și despre politica de bagaje a acestora?


Articol scris pentru proba nr. 3 la SuperBlog 2019.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu