Persoane interesate

joi, 17 octombrie 2019

Tehnologia - parte din viața mea

V-ați întrebat vreodată cum ar fi viața noastră astăzi fără tehnologie, fără să avem acces la cuceririle științei moderne?
În copilăria de altădată calculatoarele și internetul erau necunoscute, în schimb jocurile cu prietenii pe maidan sau în spatele blocului ne ocupau tot timpul.


- Scoală-te fată din pat, că ajunsă soarele la amiază! Eu păscui vitele, mă întorsei acasă și tu nici nu te clintiși din pat! Ce prost crezi tu că se-ncurcă cu tine, așa leneșă cum ești? O să te măriți când va face plopu' pere și răchita micșunele!
- Mai lasă-mă, mamaie, în pace! Ce vrei să fac dacă nu s-a activat alarma la smartphone ca să mă trezească?
- Fir-ar a răului de alarmă cu smarfunu' ei cu tot! Da' ceasul meu deșteptător ce-o avea de nu l-ai potrivit să te scoale? Că cu mine n-a dat greș niciodată de vreo douăj' de ani încoa, de când s-a prăpădit tataie-tu...
- Bine, bine... Acum aș vrea puțină intimitate să mă spăl și să mă îmbrac....








        VS















- Mamaieeeee, pot să am și eu o clipă de liniște? Te rog, alungă tu gâștele alea din bătătură și fă-i ceva cocoșului să nu mai cânte... fac și eu un live pe facebook și mă deranjează... Aș vrea să o sun cu video și pe mama la București că mi-e dor de ea, iar tu nici nu prea ai semnal aici!
- Ce vorbești tu, fă, acolo? Ce-ai cu gâștele și cocoșul meu? Că aici e împărăția lor și io nu deranjez păsările pentru fandoselile tale! Iar dacă ai chef de taină, uite talifonul meu pe măsuța din hol, vorbește cât vrei cu mă-ta! Iar dac-o fi să nu te saturi de vorbă, ieși afară pe uliță, la bangă, că o văzui acolo pe Mărița lu' Petre și pe-a lu Mihai a lu' Genă... Nu sunt ele de-o samă cu tine, da' o să-ți piară cheful de vorbă...





  VS









- Ce stai, fată, cu dopurile alea în urechi?
- Sunt căști, mamaie, și ascult muzică la ele... Stai să-ți pun și ție să asculți...
- Ucigă-te toaca! Păi dacă mi-o arde să ascult un cântec cu Ciobanca sau Lătăreața, șterg de praf aparatu' din bucătărie, că are și picap cu plăci, luat de tac-tu mare când m-am măritat io cu el. Că dee... eram și noi tineri și ne plăcea să ascultăm cântece la plăci!






VS









- Mămăiță, tu îți iubești nepoata sau nu?
- Ce-ntrebare-i asta, mamă? Că vă iubesc ca pe lumina ochilor și pe tine, și pe-ai tăi... Păi nu pentru voi trăiesc io pe pământul ăsta? Că de când s-a prăpădit tac-to mare, tare grea mi-a fost viața în satul ăsta uitat de lume... Numai gândul la voi m-a întărit și m-a făcut să merg înainte....
- Atunci, mămăiță, mergi cu mine în zăvoi, pe luncă, să facem niște poze cu telefonul? Că vreau să le arăt și eu la prietenii mei de la București ce frumos e la tine, la țară!
- Bată-te norocu', să te bată, că meșteșugite vorbe mai ai în gură. Oi merge, ce să fac? Da' luăm și vitele să pască de amiază, că-i păcat să stea închise în grajd!
- Le luăm, mamaie, le luăm... Poate fac și un selfie cu vacile pe imaș!
- Auzi, fată hăi, da' nu mă urc eu în pod să caut aparatu' de pozat a lu' Costică, că a rămas atârnat într-un cui, săracu', de când nu l-a mai folosit nimeni!
- Nu, mamaie, nu-i nevoie, că eu am venit cu tehnologia la tine acasă. Am adus cu mine accesorii smartphone, iar în două rucsacuri mi-am pus tot ce e nevoie ca să îmbin tehnologia și produsele IT cu locuința ta.






           VS





- Fata lu' mamaia, ce zici tu, desară după ce mâncăm și noi oleacă de cină, nu vrei să jucăm o șeptică sau o canastă, așa cum făceam eu cu al meu, când ne era bine și eram sănătoși? Că tare drag îmi era să-l bat la jocuri, că io eram mereu mai deșteaptă ca el.
- Mămăiță, eu cred că tataia tare mult te mai iubea! Și de aia te lăsa mereu să-l bați la șeptică sau la canastă! Dar mai bine nu-ți arăt eu niște jocuri noi de gaming, foarte captivante și plăcute? Păcat că nu avem și scaune gaming ca să fie experiența completă! Iar dacă tu ai vrea, te-aș învăța puțină tehnologie. Am venit echipată cu accesorii laptop să te mai înveselesc puțin!





                    VS






- Lasă tu, fata lu' mamaia, tehnologia asta, că tot ai avea parte de ea la București. Mai bine odihnește-te, respiră aer curat, sau citește o carte din biblioteca lui bunicu-tu, că tot satul venea la el să-i împrumute cărți.
- Mamaie, dar pentru citit mi-am adus ebook-reader-ul cu mine. Știi, mamaie, vreau să-ți spun un secret: eu m-aș putea lipsi de mâncare, de mașină, de haine, dar nu mă pot lipsi de tehnologie... Și nici ea de mine....





                     VS





Articol scris pentru proba nr. 6 la SuperBlog 2019.
Surse foto: pinterest.com, pixabay.com, Spacer.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu