Persoane interesate

luni, 7 octombrie 2019

Answear - dressingul meu de toamnă

Moda. Un tărâm vast, complicat și de neînțeles pentru majoritatea oamenilor. Cehov spunea că „La om totul trebuie să fie frumos: și fața, și îmbrăcămintea, și gândul și sufletul.” Dar de aici, până la a condiționa succesul unui om în societate de felul cum este îmbrăcat, nu mi se pare tocmai corect. Sunt cunoscute destule exemple de oameni culți, inteligenți, adevărate genii care nu dădeau doi bani pe aspectul lor fizic.

Atunci de ce sunt hainele așa de importante pentru noi?  De ce a devenit moda ceva necesar în viața noastră? Scopul său este, sau cel puțin ar trebui să fie de a te simți bine în ceea ce porți. Pentru că dacă te simți bine, atunci și arăți bine.

Pentru femei moda este o necesitate, o obligație, o garanție de care au nevoie în permanență pentru a se simți iubite și apreciate. Nimic mai fals.

Recunosc că de-a lungul existenței mele nu am făcut o preocupare din a fi îmbrăcată după „ultima modă”, din a deveni sclava etichetelor aplicate pe dosul unor haine. Mai degrabă, am căutat vestimentații care să mi se potrivească și în care să mă simt bine. Am încercat să-mi creez un stil propriu, care nu urmărește neapărat tendințele în materie de îmbrăcăminte.

Întotdeauna am apreciat hainele clasice, elegante, care au ceva de spus. Rochiile fluide, feminine, bluzele romantice, cu danteluțe sau volănașe, deux-piece-urile impecabile mereu m-au fascinat! Purtate cu un pantof cu toc înalt, prețios sau cu o pereche de botine de damă elegante, cred că pot crea o feminitate infungibilă, imposibil de ignorat. Și dacă asortăm ținuta cu o geantă damă sofisticată, nu mai răspund de nimic! Știu eu un site unde marile case de modă contemporane se pricep de minune să combine clasicul cu modernul, distincția cu extravaganța, eleganța cu exuberanța.


Însă în marea goană modernă există ceva care nu mă atrage și pe care nu i-aș purta sub nicio formă: blugii aceia ,,maltratați”, rupți, sfâșiați, făcuți ferfeniță... Nu mă caracterizează. Cred că sunt pentru tinerii aflați în căutarea propriei identități, a propriului stil... Din nefericire, în spațiul online și offline de astăzi se promovează doar ce se vinde, doar ce poate fi încadrat în sfera extravaganței și superficialității. Sunt aduse în prim plan ridicolul și prostul gust, care au luat locul decenței și bunului simț.

Și gândul mă duce la Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, Prințesa Diana care au fost exemple de femei fascinante, diferite ca stil și look, dar asemănătoare ca rafinament și clasă. Ele reprezintă pentru mine FEMINITATEA ABSOLUTĂ.

Articol scris pentru proba nr, 1 la SuperBlog 2019.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu