Persoane interesate

marți, 15 octombrie 2019

Dor de ducă cu Christian Tour

Gândul unei vacanțe prelungite care să-mi satisfacă toată setea de aventură nu-mi dădea pace de câteva luni. Mereu mă surprindeam visând la locurile necunoscute care se doreau descoperite de ochii mei curioși, la peisaje care să-mi taie respirația...
Călător împătimit, îmi doream cu ardoare să fac un circuit în jurul lumii, să-mi potolesc neliniștea iscată de dorul de ducă.
Asta până într-o dimineață mohorâtă de octombrie, când privind pe geamul casei am simțit că toată ceața deasă de afară mi se lasă peste suflet... Doamne, atâtea locuri minunate râd în soare, iar eu îmi consum viața într-un birou trist, butonând un calculator!
Gata, mi-am zis...Gata, ajunge.... dacă nu o fac acum n-o voi face niciodată...
Dacă nu plec acum, nu mai plec niciodată.
Un telefon scurt la serviciu, în care am anunțat că intru în concediu pentru următoarele 25 de zile. Răspicat i-am spus șefului că pur și simplu nu mă interesează dacă nu are cu cine să mă înlocuiască, dar eu am nevoie de întreg concediul de odihnă ACUM...
Zis și făcut... Mi-am luat geaca din mers și am năvălit afară pe ușă. Voi merge la cafeneaua din colț, unde în fiecare dimineață prietenul meu, Matei Panait, își bea cafeaua cu lapte la masa de lângă intrare. Panait este un nonconformist, un original care nu se conformează normelor și uzanțelor obișnuite. De multe ori, în multe împrejurări am avut discuții lungi, interminabile, despre sensul vieții și cum ar merita ea trăită. Știam că din două vorbe îmi va fi partener în călătorie.
Am avut dreptate.
Și uite așa, la o cafea (de fapt două cafele) sorbite în tihna cafenelei Mapamond (un nume predestinat), butonând laptopul lui Matei, am pus noi la cale Marea noastră aventură. Deschizător de drum, nimeni altul decât Christian Tour, agenția care are cele mai tentante circuite turistice în jurul lumii.
Ne-am consultat fiecare home bank-ul din telefonul mobil, asta așa, ca să știm ce ne permitem din punct de vedere financiar. Eu, unul, într-un avânt de ,,generozitate” am hotârât să-mi pun la bătaie toate economiile mele din ultimul an. Pentru Matei banii nu erau o problemă, deși niciodată nu am știut cum își câștigă traiul. Dacă nu descoperise o comoară, sigur avea el pe undeva, o mătusă Tamara...
- Pretenaș, ce zici de un ocol al pământului? O viață avem, așa că hai să pariem pe acest vis...
- Mi-ai citit gândurile, Matei... Observi și tu că pe site nici nu știi ce să alegi. Oferte și iar oferte... Eu zic să ne inspirăm din multele circuite culturale Christian Tour și să ne creăm noi propriul circuit în jurul lumii.
- Uite, să fie 5 zile în Spania, unde vom vizita Toledo, Avila, Segovia. Știi că Toledo mai este numit și „orașul celor trei culturi” deoarece aici au conviețuit împreună creștinii, arabii și evreii? Iar in Segovia sunt o mulțime de monumente și biserici de vizitat: Apeductul Roman, Catedrala Santa Maria, Plaza Mayor unde vreau să savurez o paella cu fructe de mare. Apoi traversăm oceanul până în Peru...


- Așa, așa...uite, îl alegem pe ăsta de 8 zile, în care sper să descoperim misterele incașilor. Lima-Cusco, vechea capitală peruană, apoi mergem la Machu Picchu, și apoi vedem Lacul Titicaca...
- Bravo, pretenaș, ne încărcăm de energie pozitivă după ce vom mânca cheviche, un fel de sushi cu sos de lămâie și apoi aterizăm în India. În 6 zile vizităm Delhi, Jaipur și Taj Mahal.  Hai, acum, alege tu...


- Turcia să fie... Uite, Bodrum... Îmi amintesc că în tinerețe am văzut un film, se numea ,,Judecătorul din Bodrum” și mi-a plăcut... Și apoi, fac turcii aștia niște baclavale și cataif cu fistic, de înnebunești, nu alta... Rămânem 3 zile și apoi zburăm spre București, că a doua zi trebuie să mă prezint la slujbă.
- Știi tu părerea mea despre voi, ăștia cu joburi fixe, sclavii corporațiilor!
- Ai și tu dreptatea ta, dar lasă-mă să visez că la anu”, grație jobului de sclav, să plănuiesc unul din tentantele circuite exotice Christian Tour!
- Hei, pretenaș, observi că vacanța noastră va fi de 22 de zile, exact câți ani împlinește Christian Tour?


Aricol scris pentru proba nr. 5 la SuperBlog 2019.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu