Persoane interesate

miercuri, 9 octombrie 2019

Fast and Furious with Honda Civic Type R

- Ești pregătit?, mă întrebă el zâmbind. Și privirea aceea ghidușă care mă lăsă să-i văd străfundul irișilor de un albastru ireal, mă liniști instantaneu.
Dacă cineva ar putea crede că această colaborare cu Paul Walker are darul să mă fâstâcească și să-mi strecoare fiori de îndoială în sângele meu de proaspăt pilot, ei bine, se înșală amarnic. Dimpotrivă, calmul și siguranța, sunt cuvintele de ordine înainte de ultimul antrenament la startul cursei de la Nurburgring, unde vom participa în echipă, eu și Paul, pilot și copilot, încercând să strunim nărăvașa Honda Civic Type R.
Ce să strunim? Zic, mai bine s-o alergăm în galop pentru a doborî recordul de viteză, astfel încât s-o așezăm pe cel mai înalt loc al podiumului, acolo unde-i este locul.
Vă mărturisesc că eu unul sunt de-a dreptul entuziasmat!
Nu, nu de prezența lui Paul, pe care nu-l văd decât ca pe un partener într-o întrecere, ci de vedeta acestei curse, de monstrul fără egal în segmentul hot hatch-urilor, de roșcovana mea iubită, cea mai tare mașină dintre toate modelele Honda.
Sunt atât de fericit că sunt șoferul noului Type R, cel mai complet vehicul cunoscut de omenire!
Mă urc în scaunul scoică cu structură de carbon îmbrăcat în catifea roșie și mă simt de parcă aș fi stăpânul universului. Volanul cu diametrul mic îmi oferă o poziție de condus mai joasă față de alte modele, ceea ce o face mai ușor manevrabilă, stabilind o conexiune intimă între șofer și bolid. Bancheta din spate, mult mai largă, asigură un confort sporit pentru eventualii săi ocupanți.
Civic-ul meu este o adevărată operă de artă japoneză care are în structura sa ADN sportiv pentru performanță.
Priviți-i spoilerul din fibră de carbon, prizele de aer masive, difuzorul de aer la fel de impresionant, podeaua plată ce pare că o lipește de asfalt! La fel de remarcabil ca aspectul exterior este și latura practică a superstarului nipon: portbagajul încăpător de 363 litri, întrecând alte modele consacrate de pe piața auto, ceea ce o face preferata familiștilor.
Ambalez motorul i-VTEC turbo de 2 litri, care-mi răspunde cu un tors molcom de pisică, lăsându-mă s-o conduc fericit printre curbele sinuoase, în timp ce setarea Comfort a suspensiei adaptative amortizează instantaneu denivelările drumului.
Strâng tare din dinți și calc pedala de accelerație în timp ce cu coada ochiului mă uit spre Paul.
- Uite, ce  ușor se înscrie în viraje! Știi de ce? Pentru că sistemul VSA frânează insesizabil roțile de pe interior ce asigură o aderență ireală pe care n-o vei întâlni la multe ,,jucării”, zise el impasibil privind înainte prin parbrizul larg.


Linia de finish este aproape, dar acum urmează ,,cireașa de pe tort” a competiției.
Iau la rând o succesiune de curbe periculoase luptându-mă cu volanul, apăs frânele și simt cum anvelopele mușcă din asfalt. Terminăm primii.
Îmi simt sângele zvâcnind la unison în tâmple. Respir adânc și ies din mașină nu înainte de a arunca o privire în bord. Cu peste două secunde mai rapid decât precedentul test și cu mult peste adversarii din spate. Civic i-a depășit pe viraje și pe porțiunile de frânare.
Dintre toate ofertele Honda, roșcovana mea este o realizare de excepție, o desfătare pentru ochi, o bucurie pentru cunoscători. Și dintre toate mașinile Honda Civic de vânzare, Type R este cel care își merită banii cu vârf și îndesat.
Paul trântește cu zgomot portiera și îi citesc pe chip satisfacția: Honda Civic Type R este superlativul absolut al hot-hatch-urilor!
- Hei, Vin! If Honda does not race, there is no Honda!

Last update
La circuitul de la Nurburgring, Civic Type R a devenit cea mai rapidă mașină cu tracțiune față care a străbătut vreodată bucla nordică. Timpul de 7 minute și 43,8 secunde a fost suficient pentru a-l detrona cu peste 3 secunde pe Golf GTI Clubsport S. 



Articol scris pentru proba nr. 2 la SuperBlog 2019

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu