Persoane interesate

joi, 26 martie 2020

Casa mea, visul meu...

Visuri... Dintotdeauna mi-am făcut planuri, am visat până dincolo de granițele imaginabilului și de cele mai multe ori visurile mele nu s-au izbândit...
Dar să nu mânii pe Dumnezeu, deoarece EL mi-a dat exact CE și CÂT am avut nevoie...
Am avut nevoie de sprijin și ocrotire, mi-a dat părinți...
Am avut nevoie de dragoste, mi-a dăruit un soț minunat și un copil bun...
Am avut nevoie de un adăpost, mi-a dat o casă...
O casă frumoasă, călduroasă, plăcută, dar prea mare... Acum, să nu vă imaginați că locuiesc în vreun viloi de vreo 1000 de metri pătrați... Nuuu... Locuiesc într-o casă P+M care măsoară fix 200 mp. Dar de când am început să strâng ani și înțelepciune, parcă mi se pare prea mare și greu de întreținut, curățenie istovitoare, facturi exorbitante, costisitoare... Așa că de vreo doi ani încoace visez să mi-o schimb!
Visul meu este foarte modest: îmi doresc o căsuță parter, cochetă, cu o suprafată construită cât mai mică, care să fie eficientă energetic, cu facturi minime, dar în care să mă simt acasă, în două cuvinte o casă nzeb. Conceptul de casă nzeb a fost consacrat de AIA Proiect și înseamnă casă cu consum aproape zero nearly zero energy building. Pentru cei nefamiliarizați cu limbajul e nevoie de un dicționar de construcții pentru a traduce această expresie...  AIA Proiect a pregătit o astfel de unealtă prețioasă pentru toți cei care doresc să se afunde în minunata, dar istovitoarea lume a a termenilor și definițiilor din următoarele domenii de activitate: arhitectură, cadastru, construcții, drumuri, instalații, topografie, urbanism.
Cum îmi imaginez casa ideală? Unică, deoarece va fi o promisiune către mine. Va fi promisiunea că voi avea puterea să îmi ating limitele. Va fi o casă cu personalitate, cu o arhitectură simplă, dar sugestivă, cu spațiul interior optimizat la maxim. Un loc care să-mi aparțină și căruia să simt că-i aparțin, un loc din care să am unde pleca, dar mai ales locul în care să mă întorc întotdeauna.
Știți cu ce asemuiesc eu o casă? Cu un motor puternic care își pune locatarii în mișcare, cărora le insuflă energia necesară realizării proiectelor fiecăruia și îi ademenește să se întoarcă ACASĂ cu promisiunea unui loc călduros și liniștit.  



Deși mi se pare un gest de o îndrăzneală nebună să-mi fac planuri în această perioadă, îmi voi lăsa liberă imaginația să zburde pe tărâmul visurilor și voi încerca să-mi conturez visul și să-l aștern aici, în fața ochilor voștri...
Un vis ca să aibă sorți de izbândă are nevoie de timp. De timp ca să se contureze, să se așeze, să crească și ...să izbândească!
Pentru că un proiect de viitor pe care îl dezvolți și-l tot crești e aidoma unei case pe care o construiești, cărămidă cu cărămidă, metru pătrat cu metru pătrat. O casă activă cu cel mai înalt grad de confort, având un consum scăzut de energie cu impact minim asupra mediului înconjurător,  o ridici pentru o viață întreagă, tot așa și un vis îndrăzneț îți poate schimba viața în bine, pentru că vei fi într-o continuă căutare de soluții ca să poți ajunge la ținta ta.
O casă eficientă consumă aproape zero energie, dar produce mai multă energie decât consumă. La fel, un vis poate să-ți consume întreaga energie interioară, dar bucuria împlinirii lui îți va umple inima toată viața. Alăturând cele două concepte, poate că nu degeaba a fost inventată sintagma casă de vis....

Ce vreau să subliniez este faptul că visurile pot deveni realitate dacă le construiești cu grijă, pricepere și pasiune. Și dacă ai alături oamenii potriviți, care să te susțină, să te încurajeze, să te ajute... Am visat să fiu înconjurată de persoane sincere și bune, iar visul meu s-a materializat în familia pe care o am astăzi. Iar împreună ne vom strădui să ne împlinim visurile oricât de înalte și îndrăznețe ar fi...



O casă are nevoie de o temelie trainică, un vis are nevoie de imboldul potrivit.
O casă are nevoie de o structură durabilă, un vis are nevoie de o bază solidă.
O casă are nevoie de un acoperiș, un vis are nevoie de aripi.
O casă are nevoie de suflete care să o populeze, un vis are nevoie de împlinire.
Deci, visează visuri îndrăznețe și construiește case durabile. Pentru că AIA Proiect e mereu pregătit să pună o cărămidă la viitorul tău.


Articol scris pentru proba nr. 9 la Spring SuperBlog 2020.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu