Persoane interesate

miercuri, 4 martie 2020

Cu Franke transformi bucătăria într-o oază de relaxare

După ce am trăit 14 ani într-o garsonieră de bloc, unde abia aveam loc să ne mișcăm, gândul că mă voi muta într-o casă nouă mi-a generat o stare de frenezie binefăcătoare. Lesne de înțeles, am început să-mi fac fel și fel de planuri în ceea ce priveste amenajarea și decorarea casei, dar în primul rând atenția mea s-a îndreptat în mod firesc spre bucătărie. Pentru că în familia mea se gătește zilnic, îmi doresc o bucătărie utilată complet, luminoasă și aerisită, mare și funcțională, unde să mă pot mișca în voie și să nu mă lovesc de toate muchiile și colțurile, așa cum fac în bucătăria minusculă din garsonieră.
Așa că în cel mai rapid mod am programat o vizită la șantierul viitoarei mele case, unde trebuie să-mi planific pană în cel mai mic detaliu etapele amenajării bucătăriei, iar ideile mele să prindă contur în mâinile destoinice ale meșterilor.
Am pășit pragul cu inima tresăltând de emoție, hotărâtă să-mi achiziționez lucruri care să mă reprezinte și care să dureze o viață. Vor fi multe de amenajat, dar deocamdată atenția mea se concentrează doar pe viitoarea bucătărie. Stilul pe care vreau să-l abordez este un mix între clasic și modern. Camera în formă de L, mare, luminoasă, este delimitată de un parapet în două spații distincte: locul de gătit și locul de luat masa. Parapetul m-am hotărât să-l transform într-un bar îmbrăcat într-un blat de sticlă.
Placarea pereților și a pardoselii
Pentru că ador verdele crud al primăverii, placarea pereților și a pardoselii o voi realiza în aceste nuanțe. Pentru locul de gătit m-am gândit la materialele clasice, faianța și gresia. Însă pentru locul de luat masa aș prefera materiale mai calde și mai plăcute, opțiunile mele îndreptându-se spre un tapet decorativ special conceput pentru bucătărie, impermeabil și lavabil, iar ca alegere pentru pardoseală aș miza pe un parchet stratificat pretabil la încălzirea prin pardoseală.
Alegerea mobilierului
Funcționalitatea mobilierului este esențială, dar întrucât dimensiunile camerei nu sunt standard, prefer să-mi fac mobilier modular pe comandă, în care să fie încorporate echipamentele necesare. Lemnul natural este un material costisitor, dar beneficiind de un buget nelimitat, nu-mi fac griji în această privință. Ca și colorit voi merge pe o nuanță de crem sau bej lucios, care se va armoniza perfect cu verdele crud al pereților. În privința blatului voi opta pentru unul din sticlă, ecologic, care va da un aspect modern și bine finisat bucătăriei mele.


Alegerea echipamentelor
Ca să-mi duc la bun sfârșit misiunea de amenajare, am început să accesez site-uri specializate pe această nișă, să citesc articole și să mă consult cu prietenele, pentru că un sfat bun e binevenit oricând. Îmi doresc ca piesele ce le voi cumpăra să fie trainice, moderne și de calitate. După o documentare temeinică m-am hotărât să cumpăr toate cele necesare utilării bucătăriei, de unde altundeva, dacă nu de la cei mai buni. 
Adică, de la Franke, o companie elvețiană prezentă pe piața din România din 1998. Franke este lider în echiparea bucătăriilor, fiind cel mai mare producător de chiuvete de bucătărie din lume. Nu vreau să fac rabat de la calitate, și cu siguranță mă voi impune în fața soțului meu la acest capitol, deoarece dumnealui nu trece prin bucătărie decât să mănânce. Așa că, nu accept comentarii la acest subiect...
Dintr-o bucătărie modernă nu ar trebui să lipsească elemente precum plita, cuptorul incorporabil, și nu în ultimul rând, hota. 
Vreau o chiuvetă cu baterie inclusă. Funcționalitatea unei chiuvete este esențială într-o bucătărie și pentru aceasta este nevoie de un material de calitate. În acest caz am optat pentru granit, chiar dacă pretul este puțin mai piperat. Îmi doresc o chiuvetă Franke dreptunghiulară, adâncă, deoarece eu fiind scundă vreau să nu mă ud toată atunci când spăl vasele. Tehnologia Sanitized este specifică chiuvetelor Franke, rolul său fiind să ușureze întreținerea acesteia prin pelicula de ioni de argint cu care este acoperită. Și pentru că vreau să spăl vasele cu plăcere, îmi doresc și o baterie de chiuvetă pe măsură, adică fiabilă, ușor manevrabilă, din inox. Și neapărat cu sistem de filtrare a apei.


Un alt produs la care m-am oprit este plita. Mereu mi-am dorit o plită incorporabilă, modernă, la fel ca cele văzute în filme sau în cooking-show-urile pe care le urmăresc. Și pentru că la capitolul ,,lucruri care nu-mi plac să le fac” este spălatul aragazului, vreau ca plita să fie ușor de curățat, deci îmi voi alege o plită Franke vitroceramică cu un aspect elegant. Un alt argument pro în fundamentarea deciziei mele este faptul că voi putea seta temperaturile mult mai ușor și mai precis, astfel încât voi putea găti alimentele la temperatura ideală, având mai puține șanse să ard accidental mâncarea. Plitele vitroceramice nu funcționează pe bază de flacără deschisă, fapt ce va prelungi durata de viață a vaselor mele, acestea nemaifiind afectate de expunerea la temperaturi mari. Și pentru că, teoretic, am achiziționat o plită care îmi va transforma gătitul într-o activitate simplă și plăcută, voi avea nevoie de un dispozitiv capabil să mă scape de mirosurile și de aburii degajați de preparate, adică o hotă. 


Am optat pentru o hotă Franke care funcționează atât pe modul de evacuare, cât și pe cel de recirculare. Un punct forte în alegerea mea îl constituie și silențiozitatea maximă datorată materialelor din compoziție, cât și a tehnologiilor dezvoltate.


Din utilarea viitoarei mele bucătării nu trebuie să uit cuptorul incorporabil. Am nevoie de un model trainic, de cea mai bună calitate. Cuptoarele Franke sunt dotate cu o tehnologie care permite menținerea ușii exterioare reci, prin suprapunerea mai multor geamuri termoreflexive care împiedică transmiterea căldurii din interior spre geamul exterior. 


Astfel, voi fi scutită de accidentele casnice atât de neplăcute și des întâlnite în gospodărie. Într-un cuptor Franke  se pot găti două preparate în același timp: pot găti un pește și în același timp pot prepara și o prăjitură, fără ca mirosurile acestora să se amestece. 
Ca o concluzie, aparatura de ultima generație de la Franke mă va ajuta să duc experiența gătitului la cel mai înalt nivel, iar bucătăria mea se va transforma într-o oază de relaxare la care nici nu visam! Voi ce fel de experiențe ați avut cu amenajarea bucătăriei?
Sursa foto: pagina de facebook Franke.

Articol scris pentru proba nr. 1 la Spring Superblog 2020.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu