Persoane interesate

joi, 21 martie 2019

Am venit, am văzut, am construit


Din ce în ce mai mulți români preferă să își construiască o casă de la zero decât să-și cumpere una gata făcută. Dorința de a compartimenta așa cum doresc, de a da spațiului funcționalitatea dorită și de a-l amenaja după pofta inimii, îi determină să opteze pentru varianta construcției în detrimentul cumpărării.
Construirea unei case este însă o misiune dificilă mai ales atunci când experiența beneficiarului tinde spre zero.
Eu și soțul meu ne-am dorit dintotdeauna să locuim la țară, unde este aer curat, dacă se poate în vecinătatea unei păduri, a unei ape. Ne doream o casă micuță, cochetă, cu etaj, cu o curte spațioasă și o livadă în care să ne plimbăm în serile de vară. Însă lipsa fondurilor a constituit un impediment. Nu aveam nici bucata de pământ și nici banii să ne apucăm de construit.
Asta până când aflați în vizită la niște prieteni în Grădiștea - Vâlcea, am descoperit un teren care se preta la ceea ce visam noi, fiind așezat în apropierea unui pârâu pe o colină. Și în depărtare, la nici 500 de metri se zărea pădurea...
Locul nu era echipat cu niciun fel de utilități, dar asta nu ne-a descurajat de a visa la casa noastră.
Am recurs la un credit bancar, am făcut mici economii și ne-am văzut proprietarii unei suprafețe de teren de cca 1000 mp. În primii ani am plantat pomi fructiferi punând bazele unei livezi micuțe din care am ajuns să mâncăm fructe cam în doi ani. Apoi în anul următor am turnat fundația locuinței.
Cine spune că nu este stresat când începe construcția unei case, ori este inconștient, ori ascunde adevărul. Tocmai de aceea, construcția unei case poate deveni un coșmar sau o investiție ratată dacă nu se apelează la cunoscători în domeniu.
Tensionați la maxim, încă din faza de proiect, ne-am promis să nu facem rabat de la calitate în ceea ce privește materialele de construcție. Și din acel moment am început să ne documentăm serios despre producători, furnizori, constructori, designeri, peisagiști. Cei mai buni și dacă se poate cât mai ieftini - două concepte care nu fac „casă bună” împreună!


Nu știam noi mare lucru despre construcții, dar am luat la pas magazinele de specialitate, am vizitat depozite, am fost în hipermarketuri și obosiți de atâta umblat, am zis să o dăm pe varianta online.
Și astfel am descoperit Casa de Comenzi Vindem-Ieftin.ro, site-ul de unde cumperi totul dintr-un singur loc, economisind timp și mai ales bani. Aici am găsit materiale de construcții la cele mai ieftine prețuri de pe piață, dar cu cel mai bun raport calitate-preț: materiale pentru fundație, structură, instalații termice și sanitare, echipamente electrice, acoperișuri și izolații, parchet, OSB, lambriu, precum și toată gama de finisaje. Această casă de comenzi nu are marfă pe stoc, nici costuri de manipulare a produselor, dar scurtează drumul de la producător la clientul final, ocolind importatorii și distribuitorii, fără costuri de depozitare și manipulare.
Specialiștii de la Vindem-Ieftin.ro ne-au oferit consiliere gratuită și s-au implicat în găsirea celor mai bune soluții pentru noi, câștigând în schimb lucruri cu adevărat importante pentru noi: timp liber, energie, bani.
Știți ce am făcut? Am trimis necesarul de materiale la unul din consilierii echipei și am primit o ofertă personalizată, astfel încât costul total a fost mult mai mic decât în depozitele clasice sau în magazinele specializate. Am dorit să folosim materiale premium la întreaga construcție, însă am insistat mai ales la partea de acoperiș, deoarece un acoperiș bun și durabil este esențial pentru bunăstarea întregii locuințe. Am optat pentru o învelitoare de țiglă metalică Mat Ice Viking Pruszynski, foarte rezistentă și de efect.
Așa cum la cușma nouă a casei noastre, trebuiau niște ochi pe măsură, am adăugat pe lista alegerilor tâmplărie PVC Salamander ferestre ADF, aflată în topul alegerilor constructorilor, deoarece arată senzațional și oferă o bună izolare termică și fonică.
Nu ne-am oprit aici...
Pentru curte am ales pavajul Traverstone Star Stone, iar ca împrejmuire gardul WPC (lemn compozit).
Și pentru că alegerea noastră a fost de la început o casă premium, bugetul alocat pentru construirea sa și amenajarea curții a fost undeva la 100.000 euro. Construirea efectivă a durat cam un an, cu pauza de rigoare din timpul iernii, iar la final am constatat că am făcut și economie, cam 5.000 euro.
Ne-am mutat acasă la noi după doi ani și de atunci nu am mai plecat de acolo decât în scurte escapade, în concedii, în vizite. Totul a fost o provocare pentru noi, dar am dărâmat bariere, am învins obstacole, am demonstrat că „nu pot” nu există.
Mărturisesc că dacă nu ar fi fost momentul de inspirație Vindem-Ieftin.ro, visul nostru nu s-ar fi materializat așa repede și cu prețuri ieftine.
Puși într-o asemenea ipostază? Știți deja soluția.....
Articol scris pentru proba nr. 7 la Spring SuperBlog 2019.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu