Persoane interesate

duminică, 10 noiembrie 2019

Eficiența energetică te face eficient la locul de muncă

Cobor din mașină și ceața mi se agață în păr. Urăsc diminețile reci de noiembrie aproape la fel de mult cum urăsc toamna. Mi se pare că nimic bun nu se poate întâmpla într-o astfel de zi. Parcă nu am așteptări, nici dorințe, nici vise...
Urc agale treptele instituției publice unde sunt angajată de peste zece ani. Norocul meu este că înăuntru mă așteaptă o căldură binefăcătoare ce îmi dezmorțește sufletul. Știu că în biroul mare mă va întâmpina o atmosferă caldă și plăcută.
Îmi amintesc că toamnele și mai ales iernile trăite aici opt ore pe zi, cinci zile pe săptămână, nouă ani de zile, au fost un coșmar.
Să vă povestesc, deci...
Anul trecut, noi, angajații, i-am cerut șefului să comande o termografie a clădirii, care deși veche de câteva decenii, fusese reabilitată în urmă cu trei-patru ani. La reabilitarea aceea i-a fost înlocuit acoperișul, au fost izolați pereții exteriori, au fost executate reparații interioare, zugrăveli și pardoseli noi. Ba chiar se întocmise și un certificat energetic, dar fără să fie realizat și un audit energetic al clădirii. Diferența între cele două este că un certificat energetic conține profilul energetic al clădirii în momentul realizării calculului energetic, iar auditul energetic propune soluții pentru îmbunătățirea performanțelor energetice ale acesteia.
Decât să aibă tot timpul angajați morocănoși și zgribuliți, veșnic răciți, care nu aveau niciun fel de randament la locul de muncă, șeful s-a conformat și în iarna trecută (pentru că termoviziunea clădirii se poate face doar în anotimpul rece) a chemat doi specialiști care au scanat cu raze infraroșii clădirea pentru a determina distribuția temperaturii pe întreaga suprafață a clădirii. 
În urma raportului s-a constatat că zonele cu pierderi foarte mari de căldură erau chiar ferestrele clădirii, deoarece la reabilitarea de care am vorbit nu se luase în calcul și înlocuirea tâmplăriei.
Mulți șefi cred că plata salariului lunar este singura obligație către angajații săi. Dar acest lucru nu este suficient pentru ca oamenii să fie productivi și implicați. În primul rând este esențial ca angajatul să se simtă bine la locul său de muncă, să își desfășoare activitatea într-un mediu sănătos și echilibrat. 
Așa că, de dragul și din grijă pentru angajații săi, șeful a trebuit să angajeze o firmă care să înlocuiască  întreaga tâmplărie a clădirii, astfel încât toată lumea să fie mulțumită: noi, că în sfârșit nu mai tremurăm și nu ne mai îmbolnăvim la serviciu, iar șeful bucuros că facturile la încălzire vor fi mai mici și confortul mai ridicat!


Dintre utilizarile termografiei amintim doar cateva:

  • determinarea zonelor cu pierderi de caldura ale constructiilor, identificand deficientele izolatiei termice;
  • identificarea infiltratiilor excesive de aer;
  • determinarea zonelor unde este probabil sa apara condens si mucegai;
  • identificarea conductelor infundate;
  • determinarea unor probleme constructive etc.
  • scopul final al termografiei va conduce la un confort mai bun daca sunt implementate masurile propuse.
Voi ce știți despre eficiența energetică a unei clădiri? 

Sursa foto: certificat-energetic24h.eu.
Articol scris pentru proba nr. 18 la SuperBlog 2019.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu