Persoane interesate

vineri, 29 septembrie 2017

Dragă Domnule Jidvei



Motto:
„Trebuie să te împrietenești cu vinul și să-l alegi pe acela care merită să-i spui dumneavoastră
                              Fănuș Neagu










E toamnă și nu există un timp mai bun pentru a vorbi despre vin... Poveștile vinului se scriu întotdeauna toamna, când razele soarelui par filtrate prin miere, iar toată fervoarea și agitația verii se domolesc, lăsând loc calmului să intre în peisaj...
Dumneavoastră, Domnule Jidvei, sunteți o poveste!
O poveste frumoasă, șoptită într-o seară târzie de toamnă când soarele apune într-o mare sângerie...
O poveste despre o dragoste veche, cu parfum de ierburi coapte și gust dulce-acrișor....
O poveste ai cărei protagoniști au trupuri subțiri, efemere, sculptate parcă în fumul de țigară...
Dacă ar fi să vă personific, ați prinde viață în trupul unui bărbat trecut de prima și a doua (!) tinerețe, cu păr alb și barbă grizonată, șarmant, cu privire șăgalnică și glas domol, șoptind dulcegării și vorbe de duh urechilor delicate de femei...
Sunteți un cuceritor, Domnule Vin! Ați subjugat deopotrivă  regi și sărmani, bărbați și femei..., v-ați găsit sălaș deopotrivă în palate somptuoase și în cocioabe umile...
Însoțindu-vă cu muzica bună, mâncarea gustoasă și ambianța aleasă ați făcut victime, aprinzând pasiuni, stârnind pofte trupești, arzând suflete și pustiind inimi...
Cunoscătorii, oenologii, vă caracterizează în fel și chip: „generos”,  „aspru”, ,,nobil”, „tandru”, „sprinten”, „suav”, „gingaș”, „onctuos”, „discret”, „echilibrat”, „puternic”, „grațios”, „elegant”...
Sunteți partenerul perfect în serile târzii, când singurătatea flămândă dă târcoale celor fără de noroc ...
Sunteți tovarășul îndrăgostiților nebuni ce se caută unul pe altul...
Și, da, sunteți nedezlipit de prietenii cheflii care nu ratează nicio ocazie de distracție...
Relația mea cu dumneavoastră nu este una permanenta, ne vedem când ni se face dor unul de altul și atunci ne consumăm atracția cuminte, fără exagerări pasionale, sorbindu-ne reciproc...
V-am cunoscut sub diferite înfățișări, blând - dulceag - gălbui, autoritar - corpolent - sângeriu, molatec - subtil - rose, și niciodată nu m-ați dezamăgit...Întotdeauna mi-ați fost confident, mediator, prieten...
 Nici nu știu cum mi-ați plăcut mai mult, pentru că mereu m-ați fermecat cu subtilitatea și diversitatea gusturilor dumneavoastră!
V-am spus vreodată, Domnule Jidvei, că vă iubesc? Că-mi sunteți drag, că mă binedispuneți și că în preajma dumneavoastră mă simt invincibilă? Că m-ați ajutat să trec mai ușor peste necazuri și dezamăgiri? Grație puterii dumneavoastră am traversat, mai ușor, viața...
Acum, acasă la dumneavoastră, online, vă propuneți sub înfățisări exclusiviste, nebănuite și surprinzătoare, purtând denumiri predestinate: Misterium și Owner's Choice. Din gama Owner's Choice v-am savurat într-o seară ploioasă de toamnă, sub numele Ana Sauvignon Blanc și mi v-ați înfățișat grandios, sensibil, elegant. În fața focului din șemineu v-am sorbit aroma intensă de fructe, v-am admirat limpezimea și expresivitatea, lăsând uitat în fotoliu volumul de poezii... 
Mi-e dor...
Domnule Jidvei..., ce spuneți, ne vedem deseară?






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu