Persoane interesate

luni, 12 martie 2018

Lungul drum de la casă la acasă!

O ultima semnătură în partea de jos a contractului de vânzare și gata... eram proprietar!
Parcela aceea de pământ la care visasem de ani buni, era, în sfârșit a mea!
Era prima cărămidă la temelia visului meu de a clădi o casă, o gospodărie, de a mă înrola în rândul oamenilor respectabili, cu un statut bine definit în societate.
Se spune că ești om adevărat dacă sădești un pom, dacă îți clădești o casă și dacă crești un copil. Eu zic că primul pas în parcurgerea acestor etape este să fii proprietarul unei bucăți de pământ, unde să-ți plantezi pomul, să-ți înalți căsuța și unde să-ți crești puiul!

Primul pas - prima bătaie de cap

O bătaie scurtă în ușa biroului de urbanism de la primărie și sunt poftit înăuntru. În câteva cuvinte spun ce-mi doresc și mi se face semn să iau loc. Este amabilă funcționara care m-a luat în primire. Mi se explică toți pașii pe care trebuie să îi parcurg ca visul meu să prindă contur. Totul se învârte în jurul unor legi, mi se explică, Legea 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcții, Legea nr. 350/2001 privind urbanismul și altele pe care nu le-am reținut.
În primul rând completez o cerere tip pentru obținerea unui certificat de urbanism, căreia îi atașez o copie de pe actul de cumpărare și extrasul de carte funciară proaspăt primit de la notar și bineînțeles chitanța cu taxa de obținere a documentului respectiv. Funcționara îmi pune câteva întrebări la obiect, iar eu îi răspund succint ca după o lecție îndelung studiată.
Da, îmi doresc o locuință P+M, compusă din trei dormitoare, un dressing, un living spațios, o baie, o bucătărie mare și o cămară.
Înțeleg că pentru a obține mult dorita autorizație de construire am un drum lung și greu de parcurs, procesul de autorizare măsurându-se în luni de frământări și stress.

Pasul doi sau dacă te-ai prins în horă trebuie să joci

Sunt mândrul posesor al unui certificat de urbanism, un document din patru pagini, semnat și ștampilat de conducerea primăriei. Citindu-l, aflu despre reglementările urbanistice ale zonei în care se va înălța căsuța mea, care este regimul maxim de înălțime, procentul de ocupare al terenului, coeficientul de utilizare al acestuia și alte detalii tehnice.
În prima fază, va trebui să iau legătura cu un inginer geolog care să-mi întocmească un studiu geotehnic al terenului care să furnizeze proiectantului informații cu privire la natura terenului de fundare, pentru ca acesta să știe cum va dimensiona structura de rezistență a viitorului meu cămin.
Cu certificatul de urbanism, actul de proprietate asupra terenului, studiul geotehnic și extrasul de carte funciară va trebui să merg la un proiectant autorizat care să-mi întocmească Proiectul de autorizare al construcției PAC-ul sau DTAC-ul (documentația tehnică pentru obținerea autorizației de construire), iar după ce aceasta va fi finalizată, vor trebui obținute o serie de avize și acorduri la această documentație din partea organismelor teritoriale abilitate în acest sens.
După cum m-am informat de la primărie și după ce am gugălit și eu internetul, cred că va trebui să-mi iau concediul de odihnă sau fără plată de la job, ca să-mi rezolv această problemă, întrucât va trebui să bat la multe uși pentru a obține avizele și acordurile la proiect: la Agenția de Protecție a Mediului, la furnizorii de utilități cum ar fi apa, canalizarea, alimentarea cu energie electrică, cu gaze naturale, telefonia, etc., la Direcția de Sănătate Publică sau la Inspectoratul pentru Situații de Urgență.
Doamne, câtă birocrație!

Revelația sau cum ,,mi te-a scos norocu'n drum"

Și cum mergeam eu agale pe stradă făcându-mi planuri și griji, numai ce-mi cade privirea pe o firmă roșie ca focul, să-mi surâdă norocul.

Știți zicala aceea veche precum la „barza chioară îi face Dumnezeu cuib”?
Așa și cu mine...
A nimerit orbul Brăila, dar eu AIA Proiect!
Norocul mi-a călăuzit pașii tocmai în locul potrivit.
Am aflat că aici le pot rezolva pe toate: și studiul geotehnic, și proiect de casă, și obținere avize și acorduri, și certificat energetic, și asistență din partea proiectantului pe parcursul construirii.
Aici am găsit specialiștii care pot să răspundă tuturor cerințelor mele și care vor da aripi visului meu.
Deoarece nu eram foarte decis asupra variantei de proiect, știind doar că vreau o locuință P+M compusă din trei dormitoare, un dressing, un living spațios, o baie, o bucătărie mare și o cămară, cei de la AIA Proiect au venit în ajutorul meu cu o multitudine de variante, în diferite stiluri și dimensiuni, ajutându-mă să aleg varianta cea mai potrivită a viitorului meu cămin.
Am optat pentru un proiect personalizat care să se potrivească perfect stilului meu de viață, dar care să se încadreze și în bugetul de care dispun.

De ce aș recomanda AIA PROIECT oricui își dorește un proiect de casă?

1. Pentru că sunt profesioniști în sensul adevărat al cuvântului;
2. Rapiditate, funcționalitate și transparență în relația client-prestator;
3. Pentru originalitatea, inspirația și talentul de care dau dovadă;
4. Pentru garantarea obținerii autorizației de construire;
5. Pentru asistența tehnică pe parcursul construirii;
7. Pentru faptul că la AIA Proiect găsești un colectiv care se ocupă de la A la Z de tot ceea ce înseamnă studii preliminare, proiectare propriu-zisă, obținere avizeetc. ;
6. Pentru costurile mici și reducerile semnificative pe care aceștia le practică.

Casa devenită acasă

Acum scriu la timpul prezent. Între timp am făcut și proiectul, am obținut și autorizația de construire, ba chiar, am terminat și casa de construit.
Acum am „cuibul meu”, cum îmi place să-l numesc...
A fost un drum nu tocmai lung și nu tocmai greu, datorită specialiștilor pe care i-am descoperit și pe care îi recomand cu căldură oricui intenționează să facă pasul acesta...
AIA Proiect - definiția profesionalismului!



Acest articol a fost scris pentru proba nr. 3 la Spring SuperBlog 2018.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu